ID: 9545
Marcos Adams GT 3 LITER fabrieks- auto,
€34.990,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Zie onze website voor de ander Marcos
De Adams GT werd in 1963 onthuld op de Earl court Racing Autoshow. Het was een
aansprekend ontwerp met een zeer lage daklijn, een lange motorkap en een Kamm staart.
Het voertuig was uitgerust met een Volvo P1800 motor, had een Dion achteras en een
ingewikkeld duur dashboard. Gezien de kosten werd deze al snel vervangen voor een Live
achteras een Ford Motor en een eenvoudiger dashboard. Een van de karakteristieke
eigenschappen welke we nog steeds bij Marcos terugvinden is dat niet de stoel maar de
pedalen verstelbaar zijn.
In 1969 werd om de productiekosten in de hand te houden en een eind te maken aan de
twijfel van het publiek over een houten chassis besloten om een stalen buizen chassis te
gaan gebruiken op de Adams GT. Voor de Europese markt werd er gebruik gemaakt van de
Ford Essex V4 of V6 motor. De voor Amerika bedoelde wagens werden voorzien van een 6
cilinder lijnmotor. Het merk Marcos kwam in 1971 in de financiële moeilijkheden en de
productie stopte in 1971 om uiteindelijk in 1981 met hetzelfde model weer te herleven.
Het getaxeerde exemplaar betreft een in het verleden geheel gerestaureerd exemplaar. Het
voertuig is nieuw geleverd in Italië en in 2002 in Nederland geïmporteerd. De restauratie
heeft plaats gevonden met oog voor originaliteit en detail. Het betreft een hertaxatie sinds
de vorige taxatie op 03/07/2015 is er 300 km met het voertuig gereden. Technisch gezien
heeft de eigenaar enige verbeteringen aan het voertuig uitgevoerd. Het voertuig is
compleet gedocumenteerd.
Marcos Adams GT 3 liter V6
Tellerstand: 69.583 km
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: jun 1970
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Rood
Interieurkleur: Zwart
Bekleding: Leder
Aantal cilinders: 6
Ledig gewicht: 900 kg
Aantal zitplaatsen: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (bedrijven kunnen geen BTW aftrekken)
Opties en accessoires
De Adams GT werd in 1963 onthuld op de Earl court Racing Autoshow. Het was een
aansprekend ontwerp met een zeer lage daklijn, een lange motorkap en een Kamm staart.
Het voertuig was uitgerust met een Volvo P1800 motor, had een Dion achteras en een
ingewikkeld duur dashboard. Gezien de kosten werd deze al snel vervangen voor een Live
achteras een Ford Motor en een eenvoudiger dashboard. Een van de karakteristieke
eigenschappen welke we nog steeds bij Marcos terugvinden is dat niet de stoel maar de
pedalen verstelbaar zijn.
In 1969 werd om de productiekosten in de hand te houden en een eind te maken aan de
twijfel van het publiek over een houten chassis besloten om een stalen buizen chassis te
gaan gebruiken op de Adams GT. Voor de Europese markt werd er gebruik gemaakt van de
Ford Essex V4 of V6 motor. De voor Amerika bedoelde wagens werden voorzien van een 6
cilinder lijnmotor. Het merk Marcos kwam in 1971 in de financiële moeilijkheden en de
productie stopte in 1971 om uiteindelijk in 1981 met hetzelfde model weer te herleven.
Het getaxeerde exemplaar betreft een in het verleden geheel gerestaureerd exemplaar. Het
voertuig is nieuw geleverd in Italië en in 2002 in Nederland geïmporteerd. De restauratie
heeft plaats gevonden met oog voor originaliteit en detail. Het betreft een hertaxatie sinds
de vorige taxatie op 03/07/2015 is er 300 km met het voertuig gereden. Technisch gezien
heeft de eigenaar enige verbeteringen aan het voertuig uitgevoerd. Het voertuig is
compleet gedocumenteerd.
Marcos Adams GT 3 liter V6
Tellerstand: 69.583 km
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: jun 1970
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Rood
Interieurkleur: Zwart
Bekleding: Leder
Aantal cilinders: 6
Ledig gewicht: 900 kg
Aantal zitplaatsen: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (bedrijven kunnen geen BTW aftrekken)
Opties en accessoires
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Toerenteller